Agencja analityczna Circana udostępniła dane dotyczące sprzedaży gier wideo w Stanach Zjednoczonych za wrzesień 2024 roku. Całkowite wydatki na gry, sprzęt, subskrypcje i akcesoria spadły o 6% rok do roku. Największy spadek wykazała popularność sprzętu – sprzedaż była o 44% niższa niż we wrześniu 2023 roku.
Treść (kopie fizyczne i cyfrowe, dodatki, subskrypcje) spadła tylko o 3%. Natomiast sprzedaż akcesoriów wzrosła o jeden procent.
Jeśli chodzi o najlepiej sprzedające się gry w USA we wrześniu, pierwsze miejsce zajął symulator piłki nożnej EA Sports FC 25, będący nowością na koniec miesiąca. Za nią podąża kolejna nowość – platformówka Astro Bot. Jednak pierwszą trójkę zamyka symulator futbolu amerykańskiego Madden NFL 25.
Odnotowano, że EA Sports FC 25 wykazało dwucyfrowy wzrost sprzedaży w porównaniu do EA Sports FC 24 we wrześniu 2023 roku. Ponadto nowy produkt osiągnął najwyższą sprzedaż w dolarach spośród wszystkich istniejących symulatorów piłki nożnej.
Na czwartym miejscu znajduje się wrześniowa nowość The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom na Nintendo Switch. Pod uwagę brana jest jednak tylko sprzedaż wkładów. Pozostałą nowością w pierwszej dziesiątce był NHL 25, kolejny symulator sportowy Electronic Arts, tym razem poświęcony hokejowi.
God of War: Ragnarok zamyka pierwszą dziesiątkę – przygody Kratosa nieoczekiwanie awansowały z 29. na 10. miejsce. Niestety, Warhammer 40,000: Space Marine 2 jest dopiero na 18. miejscu, przegrywając nawet ze strategią Age of Mythology: Retold. Pod uwagę wzięto jednak jedynie fizyczne kopie gry akcji Space Marines.
Jeśli mówimy o całym 2024 roku jako całości, to w Stanach Zjednoczonych najlepiej sprzedającą się grą we wrześniu była gra College Football 25. Była w stanie wyprzedzić Helldivers 2 i Call of Duty: Modern Warfare 3 (2023).
Jeśli mówimy o ostatnich nowościach, to jedyną z nich było EA Sports FC 25. Resztę miejsc zajmują gry z poprzednich lat, jak Grand Theft Auto V, czy wcześniejsze tegoroczne premiery, jak Dragon’s Dogma 2.