Autorzy Baldur’s Gate 3 mogli dodać pierwszoosobową kamerę do dialogów

acreative
acreative
3 Min Read

Studio Larian zorganizowało na PAX West retrospektywny panel poświęcony Baldur’s Gate III, podczas którego twórcy przygody podzielili się kilkoma dodatkowymi szczegółami na temat jej rozwoju.

W szczególności dyrektor kreatywny Sven Vincke przyznał, że autorzy zastanawiali się nad dodaniem do gry kamery pierwszoosobowej, która pasowałaby do dialogów – coś w stylu gier Bethesdy. Twórcy przetestowali podobną opcję, ale szybko ją porzucili.

Dyrektor artystyczna Alena Dubrovna dodała, że ​​na wczesnym etapie prac nad grą zespół nie był jeszcze pewien, czy potrzebne będą filmy kinowe. Autorzy przez jakiś czas rozważali wszystkie za i przeciw, ale ostatecznie zdecydowali się uwzględnić je w grze.

Twórcy pomyśleli, że kamera w grze będzie zwykle znajdować się daleko od postaci, a użytkownicy nie będą mogli zbytnio przybliżyć. Ale w trakcie okazało się, że ta opcja również była potrzebna – na przykład w scenie, w której bohater może pocałować goblina w palec u nogi.

Tworzenie takich samych filmów filmowych stało się dla Lariana głównym wyzwaniem – w dużej mierze dzięki temu zadaniu zespół twórców powiększył się ze 120 do 400 osób. Według Vinckego uporanie się z realizacją ogromnej liczby filmów kinowych było niezwykle trudne.

W tym samym czasie Vincke przypomniał sobie także słynną scenę z niedźwiedziem, przez którą Larian został wyrzucony z TikToka. Autorzy przyjęli ten obrót wydarzeń z humorem i zachwytem, ​​choć „Matki członków zespołu poszły w górę”.

Vincke wyjaśnił, że początkowo zespół obawiał się kolejnej sceny erotycznej z BG3, która może pojawić się w streamie rozgrywki – autorzy nie byli pewni, co ostatecznie pokażą na ekranie.

Alternatywna scena była jeszcze gorętsza, mimo że nie dotyczyła niedźwiedzia. Ale jak zauważył główny autor Adam Smith, konsekwencje dla zespołu mogą być jeszcze bardziej złożone:

Ale twórcy ostatecznie zdecydowali się wybrać scenę z niedźwiedziem, ponieważ odzwierciedlała ona także istotę BG3 – zabawnej i dorosłej gry, w której prawie wszystko jest możliwe. Notabene w tym celu na prezentacji pokazali także poważną romantyczną scenę z Karlachem. Autorom zależało na ukazaniu różnorodności tego elementu w grze.

W tym tygodniu ukaże się siódmy patch do gry Baldur’s Gate 3 na PC, który przyniesie ze sobą ponad tysiąc zmian, narzędzia dla moderatorów, złe zakończenia i wiele więcej.

Share This Article