Autorzy Black Myth: Wukong mówili o 18 milionach sprzedanych egzemplarzy i dodatku

acreative
acreative
2 Min Read

Z nowego wywiadu z szefem Hero Games Danielem Wu wyszło na jaw, że sprzedaż Black Myth: WuKong przekroczyła już 18 milionów egzemplarzy – wcześniej znanych było zaledwie 10 milionów egzemplarzy.

Samo Hero Games było partnerem wydawniczym autorów WuKong z Game Science, przy czym pierwsza firma była głównym zewnętrznym udziałowcem tej drugiej.

Hero Games nie porzuciło swojego partnera nawet wtedy, gdy wypuściło trzy projekty mobilne typu shareware, które okazały się porażką. Według Wu sukces nowego produktu opiera się na doświadczeniach z przeszłych niepowodzeń.

Czarny mit: Tworzenie filmu Wukong trwało ponad sześć lat, a jego produkcja kosztowała 70 milionów dolarów. Jednocześnie znaczną część budżetu przekazało Hero Games.

Szacuje się, że sprzedaż tej przygody w całym okresie może osiągnąć rekordowe 30 milionów egzemplarzy. Ponadto, jak wynika z wywiadu, do gry przygotowywany jest już poważny dodatek. Sukces gry znacząco podniósł wartość samego Game Science – aż do kilku miliardów jenów. W 2017 roku Hero Games zapłaciło za swoje udziały około 8,5 miliona dolarów.

W tej chwili gra zarobiła około 700 milionów dolarów (eksperci twierdzą, że około 852 milionów dolarów) – wyprzedzając jedynie Call of Duty z rekordowym wynikiem 1 miliarda dolarów w 10 dni.

Wu przyznał, że przed wydaniem WuKong obie firmy przypominały „tonące szczury”, które postanowiły zaryzykować wszystko dla nowego produktu – widać, że ryzyko się opłaciło. Dziś Hero Games zatrudnia 2000 osób i jest w trakcie przekształcenia się z wydawcy w dewelopera.

Black Myth: Wukong dostępny jest na PC i PS5, wersja na Xboksa wciąż jest opóźniona, choć przyczyny tego stanu rzeczy nie są znane.

Share This Article