Twórcy Titan Quest 2 mówili o kombinacjach umiejętności różnych klas w grze – podobny system istniał w oryginalnym Titan Quest.
Kiedy kontynuacja zostanie wydana we wczesnym dostępie, gracze będą mieli dostęp do umiejętności Ziemi, Burzy i Walki. Pozostałe klasy mistrzowskie będą dostępne wraz z wydaniem świeżych aktualizacji.
Autorzy chcieli oddać wrażenie, że postać została naprawdę pobłogosławiona przez bogów, dzięki czemu posiadała odpowiednie zdolności.
W trakcie tego procesu użytkownicy będą mogli dodać 10 umiejętności do skali umiejętności, otwierając w ten sposób przed sobą możliwości taktyczne (z naciskiem na atak, obronę itd.). Gracze będą mieli zarówno umiejętności aktywne, jak i pasywne.
Na przykład możesz użyć razem magii Ziemi i Ognia, aby wywołać trzęsienia ziemi i podpalić pole bitwy z wrogami. Aby uzyskać maksymalny efekt, możesz nawet poświęcić własne zdrowie.
Połączenie umiejętności (takich jak trzęsienie ziemi z rzeką lawy) może zmniejszyć obrażenia, ale zasięg ataku zostanie zwiększony.
Inna możliwość łączenia umiejętności wiąże się z działaniem lodu i burzy – możesz np. zamrażać przeciwników lub unieruchamiać ich za pomocą błyskawic.
Gracz może przywołać cyklon, który zadaje obrażenia od zimna, a dzięki dodatkowemu modyfikatorowi wrogowie mogą zamarznąć. Istnieje również umiejętność „Osobista burza”, gdy skala tornada maleje, ale podąża za graczem wszędzie.
Będziesz mógł także łączyć umiejętności bojowe bez magii – jeśli chcesz, możesz atakować wroga bronią białą lub dalekiego zasięgu.
W bitwach pomoże umiejętność skakania czy ogłuszania wrogów, a modyfikatory również wzmacniają te umiejętności (zwiększają obrażenia i tym podobne). Nawiasem mówiąc, za pomocą pierwszego możesz uciekać przed bitwami.
Gra ukaże się tej zimy we wczesnym dostępie na PC, a później na PS5 i Xbox Series. Nawiasem mówiąc, wcześniej autorzy pokazali świeże koncepcje przygodowe.