Dyrektor gry Baldur's Gate 3 był pod wrażeniem modu pierwszoosobowego i chciał się nim pobawić

acreative
acreative
2 Min Read

W siódmym patchu do Baldur’s Gate III dodano pełną obsługę modyfikacji, także na konsolach. A fani nigdy nie przestają zadziwiać swoimi dziełami. Na przykład do gry RPG dodano widok pierwszoosobowy i zmieniono sposób poruszania się – nawet szef Larian Studios, Sven Vincke, był pod wrażeniem tych zmian.

W niedawnym filmie na kanale Proxy Gate Tactician pokazali wybór modów, które czynią Baldur’s Gate 3 pierwszoosobową grą RPG z dużo większą swobodą poruszania się za pomocą klawiszy W, A, S, D oraz możliwością patrzenia dookoła świata wokół ciebie za pomocą myszki. Okazało się, że w ten sposób można przejść wszystkie trzy akty gry.

Sven Vincke zareagował na wideo i udostępnił je w sieciach społecznościowych. Sam dyrektor gry Baldur’s Gate 3 zapragnął wypróbować taki sposób zabawy i zaproponował swoim fanom zapoznanie się z wyborem modów.

W sumie autor kanału Proxy Gate Tactician zastosował sześć głównych modyfikacji. Jeden z nich jest potrzebny, aby mody działały poprawnie, podczas gdy inne dostosowują sterowanie i zachowanie kamery. Nawiasem mówiąc, nie będziesz mógł po prostu zainstalować modów i zacząć w nie grać – wymagają one głębokiego dostosowania i „kul”.

Przykładowo modyfikacja Guilty7 jest potrzebna jedynie w celu zmniejszenia rozmiaru grywalnej postaci. Wtedy jego model nie będzie zakłócał widoku podczas gry w pierwszej osobie. Autor filmiku zasugerował także wykorzystanie moda Caites do ukrycia minimapy – poprawia to immersję w świecie fantasy.

Przypomnijmy, że wcześniej Baldur’s Gate 3 otrzymało kolejny hotfix, w którym szczególną uwagę zwrócono na pracę modów. W przyszłości Larian wypuści łatki z trybem fotograficznym i cross-playem pomiędzy różnymi platformami.

Share This Article