Szef Respawn, Vince Zampella, udzielił ekskluzywnego wywiadu dla IGN, w którym omówił Battlefielda i kolejną część serii, udostępniając dodatkowo jej pierwszą grafikę koncepcyjną. Zebraliśmy główne punkty z tekstu:
pełny rozwój nadchodzącej nowości rozpoczął się na początku 2024 roku; Gra jest testowana „co tydzień”. EA planuje także wystartować w przyszłym roku „program społecznościowy”, ale nie jest jasne, co to będzie (zamknięta beta czy coś innego); Przypomnijmy, że nad nowym Battlefieldem pracują obecnie firmy DICE, Motive, Ripple Effect i Criterion; autorzy rzeczywiście powracają „do podstaw” serii Battlefield i współczesnej oprawy; Spodziewaj się map dla maksymalnie 64 graczy jednocześnie – „ładnych, ciasnych i dobrze zaprojektowanych przestrzeni do gry”; Specjaliści krytykowani przez graczy nie sprawdzili się, więc nie zamierzają ich zwracać. „Zajęcia stanowią podstawę Battlefielda” i właśnie to powraca; Zampella uważa Battlefield 3 i Battlefield 4 za szczyt serii Battlefield – do tego twórcy starają się powrócić; Zampella przyznał, że Battlefield 2042 „nie był tak dobry, jak byśmy chcieli”, ale podkreślił, że „nie była to gra nieudana”. Jednocześnie EA nie chce, aby sytuacja się powtórzyła, dlatego nowa część „musi być dobra od samego początku”.
Nowe Battlefield nie ma daty premiery. Tymczasem sama franczyza zdołała przyciągnąć w ciągu ostatniego roku 25 milionów graczy.