Portal Streams Charts podsumował wyniki trzeciego kwartału 2024 roku w zakresie streamingu gier wideo. Statystyki obejmowały wiele platform, ale zdecydowana większość wyświetleń należała do Twitcha i YouTube Live. W trzecim kwartale najczęściej oglądaną grą było Grand Theft Auto V – ponad 533,33 miliona godzin.
Kultowy film akcji przemawia do młodych widzów na całym świecie, w tym w Ameryce Północnej i Południowej oraz w Azji. GTA 5 cieszy się największą popularnością na Twitchu – tam streamy pod względem liczby godzin oglądania wyprzedzają YouTube i wiele innych serwisów, m.in. Kick, Nimo TV, SOOP Korea i inne.
Najpopularniejsze gry z największą liczbą godzin oglądania na streamach
GTA 5 transmitowane jest zarówno w trybie dla pojedynczego gracza, jak i w grze na serwerach RPG i nie tylko. Na drugim miejscu znajdują się serwisy e-sportowe i gry wieloosobowe, a także Minecraft – pod względem godzin oglądania sandbox znajduje się na piątym miejscu pomiędzy Counter-Strike 2 i Dota 2.
Ale na drugim miejscu, po GTA 5, jest League of Legends. Popularna gra MOBA studia Riot Games znacznie pozostaje w tyle za grą akcji, gromadząc w trzecim kwartale 461,95 miliona godzin oglądania. Jak w większości przypadków liderem był Twitch. Jednak czołową trójkę zamyka kolejna gra Riot Games – strzelanka Valorant.
Ktoś na górze może być zaskoczony Mobile Legends: Bang bang. Biorąc pod uwagę transmisje na YouTubie i innych platformach z wyjątkiem Twitcha, uplasowało się na ósmej pozycji. W sumie gra zgromadziła 138,3 miliona godzin oglądania. Zauważono, że oficjalne wydarzenia e-sportowe przyciągają ogromną publiczność, ale nie pojedynczych streamerów.
Siódme miejsce Battle Royale Fortnite nie było zbyt daleko od szóstego miejsca, a 164,53 miliona godzin oglądania nie wystarczyło, aby pobić 180,8 miliona godzin Dota 2. Kolejne Battle Royale w postaci Apex Legends zamknęło pierwszą dziesiątkę, przegrywając z World of Warcraft.
Ta gra RPG dla wielu graczy obejrzała 111,77 miliona godzin, co wystarczyło, aby wyprzedzić Apex Legends z liczbą 107,29 miliona godzin oglądania. Nawiasem mówiąc, zdecydowana większość odbiorców World of Warcraft jest anglojęzyczna. Tylko kilka języków europejskich i azjatyckich wnosi niewielki wkład.
Patrząc na branżę jako całość, najpopularniejsze gatunki gier wideo (przygodowe i strzelanki) przekroczyły 2 miliardy wyświetleń. Jednak wiele gier należy do kilku gatunków jednocześnie. Na przykład GTA 5 zalicza się do kategorii gier przygodowych, strzelanek i wyścigów, podczas gdy League of Legends znajduje się na czele gatunków RPG, strategii i MOBA.