Jason Schreier aktywnie promuje swoją książkę Play Nice, która opowie o rozwoju Blizzard Entertainment. Wyjaśnił już powody nieobecności Warcrafta 4, a teraz sporządził listę 17 „tajnych projektów” Blizzarda, które na przestrzeni lat istnienia firmy zostały anulowane. Warto zaznaczyć, że część z nich była już znana, ale szczegóły pojawią się w samej książce.
Jednym z najwcześniej anulowanych projektów była licencjonowana gra Star Wars. To dzięki jej rozwojowi powstał oryginalny StarCraft. Była jeszcze jedna gra strategiczna osadzona w świecie rzeczywistym w stylu science-fiction, która nigdy nie została wydana: Shattered Nations. Wielu uważa, że to właśnie prace nad StarCraftem zadecydowały o zakończeniu tworzenia kolejnej marki.
Nie oddalając się zbytnio od tematyki StarCrafta, warto zwrócić uwagę na pewną strzelankę pierwszoosobową utrzymaną w duchu serii Battlefield. Jest mało prawdopodobne, aby Schreier miał na myśli StarCraft: Ghost – kolejną anulowaną strzelankę, ale tym razem z perspektywy trzeciej osoby. Blizzard miał także zamiar stworzyć strategię 4X w ramach serii StarCraft.
Być może uniwersum Warcrafta jest najpopularniejszą marką Blizzarda. Do tej pory najpopularniejszą grą w nim pozostaje wieloosobowy World of Warcraft, ale twórcy planowali stworzyć o wiele więcej ciekawych gier.
Na przykład projekt Avalon. Powstawała w latach 2013-2015 i miała być grą w duchu Minecrafta. Gracze prawdopodobnie mogli podróżować po dzikich krainach Azeroth, budować fortyfikacje, znajdować zasoby, walczyć z potworami i po prostu przetrwać.
Kolejna gra miała być grą akcji w duchu God of War. Projekt o kryptonimie Andromeda rozwijany był do 2020 roku. Była też pewna gra w stylu pierwszej części HELLDIVERS, ale nie ma o niej zbyt wielu szczegółów.
Blizzard próbował podbić rynek mobilny wydając Warcraft Arclight Rumble, jednak gra nie cieszy się jeszcze dużym zainteresowaniem. Jednak anulowana gra, stworzona wspólnie z NetEase, a także konkurencyjny Pokemon GO – obie należały do uniwersum Warcraft – mogły potencjalnie przynieść dobre rezultaty.
Schreier opowiedział także o serii Diablo. W odległych latach miała powstać gra na Game Boya. Biorąc pod uwagę inne porty znanych na przenośną konsolę Nintendo, możemy mówić o radykalnie nowej rozgrywce, w której z Diablo mogłaby pozostać jedynie atmosfera, postacie i niektóre kultowe mechaniki.
Szczególną uwagę poświęcono jednemu z wczesnych prototypów Diablo IV o kryptonimie Hades. Gra była zupełnie inna od tego, co widzieli gracze, gdy została wydana latem 2023 roku. Bitwa musiała toczyć się w widoku trzecioosobowym, a system walki przypominał gry z serii Batman: Arkham. W grze nie zabrakło także elementów roguelike oraz permadeath.
Pewien projekt Starblo miał być duchowym następcą Diablo, tyle że w tematyce science fiction. Pracę nad nim rozpoczęli wkrótce po premierze Diablo 2. Schreier powinien zdradzić więcej szczegółów w swojej książce.
Pozostałe gry wymienione przez dziennikarza raczej nie będą powiązane z jakąkolwiek istniejącą marką Blizzarda. Choćby gra survivalowa Odyssey, której ewentualne zrzuty ekranu pojawiły się w sieci we wrześniu. Gra została oficjalnie zaprezentowana w styczniu 2022 roku. Prace nad rozwojem mogły zająć ponad sześć lat, ale teraz ekipa przerzuciła się na inne gry – nie wiadomo, czy Blizzard ponownie powróci do Odyssey.
Chris Metzen, obecny dyrektor kreatywny serii Warcraft, ma długą historię związaną z Blizzardem – pracował w firmie od 1994 roku, odszedł w 2016 roku i wrócił sześć lat później. W pewnym momencie Metzen zaproponował stworzenie zupełnie nowej gry. Projekt kodu Bloodlines miał dotyczyć kosmicznych wampirów. Główny zespół nie był zainteresowany koncepcją, więc gra została szybko odwołana.
Poza tym przed World of Warcraft Blizzard pracował nad jakąś grą turową. Potencjalna strategia o kryptonimie Nomad obejmowałaby postapokaliptyczny wszechświat.
Kolejną grą mobilną mógłby być projekt Orion, będący grą RPG. Anulowanie wpłynęło także na strategię czasu rzeczywistego w uniwersum Call of Duty. Być może właściciel praw do serii, firma Activision, zdecydowała się nie ryzykować i nie rozszerzać serii poza strzelanki w pełnoprawną grę.
Przypomnijmy, że książka Play Nice trafi do sprzedaży 8 października. Jason Schreier powiedział wcześniej, że Blizzard pracuje nad strzelanką opartą na uniwersum StarCrafta, pod przewodnictwem byłego szefa serii Far Cry.