Jason Schreier mówił o pomysłach na Warcraft 4 i strategię Call of Duty

acreative
acreative
4 Min Read

Znany dziennikarz Jason Schreier w dalszym ciągu opowiada o treści swojej książki Play Nice, która rzuci światło na historię i sprawy Blizzard Entertainment i ukaże się 8 października. Autor przeprowadził ponad 350 wywiadów z różnymi osobami, które opowiedziały nieznane wcześniej historie i szczegóły dotyczące spraw firmy.

Jak wiadomo z opublikowanego fragmentu, znaczna część Play Nice poświęcona jest nieporozumieniom pomiędzy współzałożycielem Blizzarda a szefem Activision, który w 2007 roku połączył firmy. Czytelnicy będą mogli także poznać różne dziwactwa i kulturę korporacyjną Blizzard Entertainment, zarówno z lat dziewięćdziesiątych, jak i współczesności.

World of Warcraft pozostaje integralnym rozdziałem w historii Blizzarda. Schreier opowie Ci, jak powstawała oryginalna gra i World of Warcraft Classic, który przeniesie graczy w czasy poprzednich dodatków. Jednocześnie dziennikarz poruszy historie z legendarnym memem o Leeroyu Jenkinsie oraz odcinkiem o tematyce South Park o fanach WoW.

Nie zabraknie też miejsca na niepowodzenia reklamowe Blizzarda. Dziennikarz omówił WarCraft 3, Diablo Immortal i sytuację z graczem eSportowym Blitzchung jako takim. W 2019 roku został zdyskwalifikowany z oficjalnych turniejów Hearthstone z powodu wypowiedzi politycznych.

Okładka książki i logo

Jednocześnie Schreyer odpowiadał na pytania graczy zainteresowanych książką. Uważa na przykład, że legendy o większych zyskach z wierzchowców w World of Warcraft niż ze sprzedaży StarCrafta 2 są fikcją. Do strategii wydano dodatki, a później przeszła ona na szyny gry shareware. Jednakże Schreier uważa, że ​​zwrot z wierzchowców mógłby być szybszy – ich stworzenie nie wymaga tak dużo pieniędzy, jak w przypadku pełnej gry.

Dziennikarz powiedział też, że Bobby Kotick był zachwycony sukcesem Overwatch i zaproponował nawet, że będzie oklaskiwał Michaela Morhaime’a (ówczesnego szefa Blizzarda). Twórcy napotkali jednak problemy. Nie chcieli zatrudniać kolejnych osób, żeby nie zniszczyć kultury korporacyjnej, ale czekało ich wiele zadań: stworzenie pierwszego Overwatcha i jego ligi e-sportowej, a także stworzenie drugiej części.

Jeśli chodzi o gry strategiczne czasu rzeczywistego, Blizzard od „lat” próbował opracować nową grę. Opcji było wiele, a nawet prototypów, na przykład Warcraft 4 i strategia Call of Duty. Zarząd nie chciał widzieć strategii ze względu na skromny sukces StarCrafta 2 i jego dodatków.

Pierwsza głośna porażka Blizzarda w postaci Warcraft III: Reforged położyła kres możliwości stworzenia nowego RTS-a. Jeśli tak się stanie, mały zespół będzie pracował nad nową strategią udostępnienia w ramach Game Pass, powiedział Schreier.

Jeśli chodzi o StarCraft, Schreier powiedział, że w czasie, gdy powstawały Play Nice, powstawała strzelanka oparta na tej serii. Jednak jego los jest obecnie nieznany. Jasne jest jednak, że Heroes of the Storm, w skład którego wchodzili bohaterowie z różnych serii Blizzarda, nie generowało wystarczających dochodów, aby uzasadnić wielkość zespołu programistów. Z tego powodu wsparcie dla nowej zawartości zostało ograniczone.

Odchodząc od tematu Blizzarda, Schreier przypomniał, że remaster Final Fantasy Tactics (1997), o którym mówił tego lata, istnieje naprawdę. Dziennikarz ma nadzieję spotkać się z nim w przyszłym roku, aby zanurzyć się w „nostalgiczną podróż” do czasów pierwszego PlayStation.

Share This Article