Jeden z twórców Diablo oskarżył współczesne ARPG o brak przyjemności z podróży

acreative
acreative
1 Min Read

Jeden z programistów Diablo, David Brevik w wywiadzie dla podcastu Videogamer, omówił jego karierę i wyraził opinię na temat interpretacji Diablo. Jego zdaniem współczesny ARPG stracił ważne elementy gatunku.

Uważa, że ​​tempo Diablo 2 było „doskonałe”, ponieważ powolne postępy sprawia, że ​​gra jest cenniejszym doświadczeniem w porównaniu do Diablo III, gdzie 70. poziom jest osiągany w ciągu zaledwie kilku godzin.

Skoncentruj się również na masowych biterach z wrogami, bardzo umniejszają osobiste poczucie podróży. Według Brevika prowadzi to do amortyzacji doświadczenia w grze. Podobne problemy są obserwowane w MMORPG, gdzie nacisk na szybkość pompowania pozbawia graczy komunikacji z postaciami.

W rezultacie Brevik podkreśla, że ​​przyjemność ARPG i RPG nie polega na osiągnięciu końca, ale w samej podróży.

Tymczasem seria Diablo nadal się rozwija. W 2023 r. Wydano czwartą część, która została sprzedana o wartości ponad miliarda dolarów. Od 4 lutego do 18 lutego Diablo IV będzie gospodarzem imprezy tymczasowej „Przebudzenie Lunar” z prezentami.

Share This Article