Były deweloper ze studia 343 Industries Tyler Owens opowiedział o powodach, które uniemożliwiły wydanie Halo 5: Guardians na PC.
Sama gra pojawiła się na Xboksie w 2015 roku, a w 2016 roku na PC ukazał się tryb Forge – jednak fabuła „przeszła” przez użytkowników komputerów PC. Powodów tego nie ujawniono wcześniej, co było dość dziwne, bo reszta serii pojawiła się na PC.
Sądząc po Owensie, przyczyna takich wydarzeń okazała się dość banalna – problemy techniczne. Autorzy rozważali utworzenie portu, ale te same przeszkody techniczne zmusiły ich do ponownego rozważenia swoich pomysłów.
Owens sugeruje, że gra w całości nigdy nie zostanie wydana na PC. Autor nie wyjaśnił jednak konkretnych szczegółów „problemów technicznych”. Niektórzy spekulowali, że trudności mogą być związane z fizyką gry, która wpływa na liczbę klatek na sekundę. Ale nie ma na ten temat żadnego potwierdzenia.
Niektórzy użytkownicy twierdzili, że przyczyna może być jeszcze prostsza – Microsoft rzekomo nie chciał inwestować w port gry na PC. Jako podobny przykład podano Red Dead Redemption – w przeszłości Rockstar wspominał, że nie można go przenieść na komputery PC ze względu na problemy z kodem. Ostatecznie jednak gra pojawi się na tej platformie jutro, 29 października.
Wcześniej nazwę 343 Industries przemianowano na Halo Studios – teraz autorzy planują zmienić „przepis” na tworzenie gier z popularnej serii. Jedną z pierwszych innowacji było przejście na Unreal Engine 5, ale nie ma innych szczegółów na temat najnowszych gier z serii.