Na PC i PlayStation 5 rozszerzony dostęp do Silent Hill 2 Remake został otwarty dla posiadaczy edycji Deluxe. W przeciwieństwie do wielu innych współczesnych wydań, początkowe recenzje użytkowników na Steamie były „bardzo pozytywne”, a gracze podzielali dobrą opinię prasy.
Wielu udało się pograć w remake przez kilka godzin i podzielić się konstruktywnymi recenzjami. Remake chwalony jest za głębokie zanurzenie się w niekomfortową atmosferę Silent Hill, która powstaje po części dzięki dźwiękowi i pięknej grafice. Wiele osób zwraca uwagę na ciekawe badania lokalizacji i optymalizację wysokiej jakości.
Z 510 recenzji w chwili pisania tego tekstu tylko 41 było negatywnych. Co dziwne, narzekają na problemy z optymalizacją, a także blokowanie przerywników filmowych przy 30 FPS. Gracze mają jeszcze jeden zarzut wobec remake’u – aby wejść w interakcję z niektórymi rzeczami, trzeba podejść blisko i pod odpowiednim kątem.
Pełna premiera remake’u Silent Hill 2 odbędzie się 8 października. Grę porównano z pierwowzorem, który wykazał znaczny wzrost technologii.
Eksperci Digital Foundry zwrócili także uwagę na remake Silent Hill 2. Na PlayStation 5 gra działa w 30 FPS w trybie jakości i 60 FPS w trybie wydajności. Tryb jakości zapewnia więcej cieni w różnych obszarach (np. pod sufitami) i inne ulepszenia wizualne. Ale w trybie wydajności będziesz musiał znosić migoczące piksele w różnych obszarach.
Rozdzielczość cieni, jakość tekstur i inne parametry pozostają niezmienione w obu trybach. Podobnie jak na PC, przerywniki filmowe działają z szybkością 30 klatek na sekundę w dowolnym trybie. Niestety, dynamiczna rozdzielczość może również obniżyć liczbę klatek na sekundę poniżej wartości docelowych, ale takie spadki zdarzają się rzadko.
W rezultacie eksperci zalecili przejście trybu jakości. Digital Foundry chce sprawdzić, jak remake Silent Hill 2 będzie wyglądał i działał na PlayStation 5 Pro – udoskonalona konsola ukaże się 7 listopada.