Blizzard ogłosił, że World of Warcraft: The War Within rozpocznie swój pierwszy sezon 11 września. Najważniejszą jego innowacją będzie otwarcie nowego najazdu, Pałacu Nerub’ar. Będzie natychmiast dostępny dla zwykłych najeźdźców na normalnym i heroicznym poziomie trudności, ale ci, którzy korzystają z systemu wyszukiwania grupowego, będą musieli na razie zadowolić się pierwszym skrzydłem.
Sezon 1 doda poziom trudności lochów Mythic, sezonowe lochy Heroic i nowych bossów światowych. Gracze będą mogli rzucić wyzwanie niezwykle niebezpiecznym przeciwnikom:
Kordak, Śpiący Patron; Nagromadzenie okropności; Shurray, Podwodne okrucieństwo; Horta, Zniszczona Góra.
Tydzień później, 18 września, kolejna aktualizacja otworzy epicki poziom trudności Pałacu Nerub’ar, a w trybie wyszukiwania rajdów pojawi się drugie skrzydło. Jednocześnie dostępny będzie tryb fabularny rajdu i zwiększony poziom trudności mitycznych lochów. Nalot będzie można ukończyć poprzez system wyszukiwania grupowego już 25 września.
Twórcy ujawnili także szczegóły dotyczące Pałacu Nerub’ar. Czeka na nas w nim ośmiu bossów, a ostatecznym sprawdzianem będzie walka z samą królową Ansurek. Gracze będą mogli zdobyć szereg osiągnięć i otrzymać za nie nagrody, a wśród trofeów od głównego bossa znajdą się latające wierzchowce.
Pod koniec sierpnia ukazał się dodatek War Within, a pierwsza część kampanii fabularnej poświęcona jest wyprawie do podziemnego królestwa pajęczaków, gdzie Xal’atat gromadzi armię, by podbić Azeroth.