Programiści są zobowiązani do omówienia obecności anty-cheatów na Steamie

acreative
acreative
1 Min Read

Valve ogłosiło, że twórcy gier mają teraz obowiązek ujawniania dostępności niektórych narzędzi zapobiegających oszustwom na platformie Steam.

Mówimy o programach, które za pomocą klienta innej firmy skanują nie serwery gier, ale system operacyjny użytkownika. Na przykład takie środki są aktywnie wykorzystywane w grach wieloosobowych – Apex Legends, Fortnite i Call of Duty: Warzone.

Autorzy projektów korzystających z takich programów będą musieli wystawić specjalne ostrzeżenie na Steamie, które pojawi się na stronie ich dzieła.

Ostrzeżenie o obecności takich narzędzi trzeba będzie dodać także tym autorom, których gry ukazały się na Steamie przed zmianą zasad. Valve zapowiedział, że skontaktuje się w tej sprawie z autorami takich gier.

Jeśli narzędzia anty-cheatowe uwzględniają jedynie dane z serwerów, nie ma potrzeby wystawiania specjalnego ostrzeżenia.

Problem z oszustami w grach wieloosobowych istnieje od bardzo dawna, a autorzy stosują różne metody, aby z nimi walczyć.

Przykładowo twórcy serii Call of Duty wykorzystują anty-cheat Ricochet, którego skuteczność została zwiększona w Call of Duty: Black Ops 6 – wynik ten udało się osiągnąć przy pomocy sztucznej inteligencji.

Share This Article