Twórca Warhammer 40,000: Space Marine 2 ujawnił sekret sukcesu gry i Sabre Interactive

acreative
acreative
3 Min Read

Dyrektor kreatywny Sabre Interactive Tim Willits postanowił omówić sukces Warhammer 40,000: Space Marine 2 na tle finansowych niepowodzeń innych czołowych gier AAA: od Star Wars Outlaws po Concord. Zdaniem Willitsa powodem nie są lata rozwoju.

Według Tima wielu programistów próbuje zrewidować oryginalne koncepcje swoich gier, ale ostatecznie nie będą w stanie stworzyć czegoś „genialnego”. Jako przykład dyrektor kreatywny podał sam Space Marine 2. Jest to gra z uznanego gatunku akcji, która po prostu „maksymalizowała” istotę bitew. Nie musiała posuwać gatunku do przodu – „świetne gry” zawsze będą odnosić sukcesy wśród graczy.

Willits zwraca uwagę, że Sabre Interactive monitoruje uczucia graczy w każdym momencie rozgrywki. Mówimy o każdej sekundzie, w której jesteś w grze.

W przypadku Warhammer 40,000: Space Marine twórcy przyjęli kilka dodatkowych kluczowych założeń. Zawsze dbali o to, aby gracze czuli się jak potężni Kosmiczni Marines, walczący z rojami wrogów za pomocą broni w zwarciu i dalekiego zasięgu. W tym miejscu kończy się główna koncepcja gry.

Willits zauważa, że ​​wielu deweloperów z innych studiów odwraca uwagę od swoich pierwotnych planów. Na przykład, kiedy zostaje wypuszczona nowa gra, przyglądają się konkurencji i próbują dodać elementy konkurencji do swojego pomysłu. Jednocześnie uwaga zostaje odsunięta od głównej koncepcji, co sprawia, że ​​projekt jest „ekscytujący”.

Osobno Willits poruszył temat budżetów. Uważa, że ​​produkcja wielu gier, szczególnie w USA, jest zbyt kosztowna – aby to osiągnąć, trzeba je sprzedawać w ogromnych ilościach. Ale rozwój Space Marine 2 kosztował o połowę mniej niż rozwój DOOM Eternal, dlatego gra nie potrzebuje niesamowitej sprzedaży, aby móc wyjść na zero.

Deweloper przyznał, że Saber Interactive nie chce podążać za podobnym modelem biznesowym. Firma chce tworzyć wysokiej jakości i ekscytujące gry, których tworzenie będzie „niedrogie”. A ma już w swoim portfolio wiele takich projektów.

Przypomnijmy, że Warhammer 40,000: Space Marine 2 ukazał się w rozszerzonym dostępie 5 września na PC, PlayStation 5 i Xbox Series, a 9 września stał się dostępny dla wszystkich. W pierwszych dniach z grą udało się zapoznać ponad dwa miliony osób, a zrobił to autor Igromanii. W szczegółowej recenzji opowiedział o głównych zaletach gry akcji.

Recenzja Warhammer 40,000: Space Marine 2. Cesarz błogosławi

Share This Article