Twórcy Hogwarts Legacy i innych liczących się gier opowiadali o ulepszeniach dla PS5 Pro

acreative
acreative
4 Min Read

Na blogu PlayStation ukazał się materiał analizujący gry, które otrzymają wersję natywną na PS5 Pro. Na potężnej konsoli gry powinny łączyć zalety wysokiej wydajności i wysokiej jakości grafiki.

Takie podejście będzie obowiązywać np. w Horizon Forbidden West – w nim ulepszenia dla PS5 Pro powinny pojawić się wraz z rozpoczęciem sprzedaży konsoli 7 listopada. Gra obsługuje 60 FPS z grafiką wysokiej jakości. Na przykład na liściach i krzakach nie będzie ziaren, a we mgle wolumetrycznej nie powinno być „rozpraszającego migotania”.

Podobne usprawnienia powinny pojawić się w The Last of Us: Part II: Remastered oraz Marvel’s Spider-Man 2. Źdźbła trawy i liści pokazane są wyraźnie i bez rozpraszających efektów. W Final Fantasy VII Rebirth gracze będą mogli cieszyć się „krystalicznie czystym” krajobrazem bez migotania i szumów. Wszystko to towarzyszy stabilnej liczbie klatek na sekundę.

Zauważono, że wydajność ray tracingu na PS5 Pro podwoiła się. Technologie te nie są wykorzystywane w każdej grze, ale Hogwart Legacy na potężnej konsoli „znacznie poprawia” system oświetlenia i jakość odbić, zapewniając stabilne 30 FPS. A w wyścigu F1 24 można spodziewać się poprawy jakości trybu wraz z pojawieniem się nowych efektów RTX – ich wpływ jest szczególnie zauważalny w wyścigach podczas deszczu.

Gran Turismo 7 otrzyma w listopadzie „mały patch” z ustawieniami wstępnymi na PS5 Pro. Tryb „priorytetowy” śledzenia promieni znacznie poprawi jakość odbić w samochodach. Dodany zostanie tam także tryb eksperymentalny, obsługujący rozdzielczość 8K i liczbę klatek na sekundę na poziomie 60 FPS. Aby jednak móc to włączyć, potrzebny będzie ekran o rozdzielczości 8K.

Inni programiści również zobaczą ulepszenia dla PS5 Pro. Przykładowo technologia PlayStation Spectral Super rozdzielczość zwiększy liczbę klatek na sekundę w Dragon’s Dogma 2. Z kolei Resident Evil Village otrzyma tryb z obsługą 120 FPS, a remake Resident Evil 4 (2023) na PS5 Pro będzie mógł do pracy w „ultra wysokiej rozdzielczości” z piękniejszymi efektami wizualnymi.

Electronic Arts obiecuje stworzyć w Dragon Age dwa tryby: The Veilguard – tryb jakościowy z 30 FPS i tryb wydajnościowy z 60 FPS. Na PS5 Pro będą oferować lepszą grafikę i rozdzielczość w porównaniu do konsoli podstawowej. Jeśli chodzi o wydane gry, Star Wars Jedi: Survivor będzie miało natywną rozdzielczość 2160p w trybie jakości, a tryb wydajności będzie działał przy stabilnych 60 FPS i „głębszym” ray tracingu.

Twórcy Stellar Blade obiecują, że technologia PSSR poprawi jakość i szczegółowość obrazu. Moc PS5 Pro pozwoli Ci także cieszyć się przygodami Evy w rozdzielczości 4K i przy 50 FPS. W Alan Wake 2 tryb wydajności na PS5 Pro będzie obsługiwał 4K i 60 FPS.

Ulepszona grafika, zwiększona wydajność i wyższa jakość grafiki na PS5 Pro pojawią się w Rise of the Ronin, Metal Gear Solid Delta: Snake Eater, The First Descendant, The Crew Motorfest i Assassin’s Creed Shadows. Jednak na razie ich twórcy nie zaczęli ujawniać konkretnych szczegółów.

Share This Article