Assassin’s Creed Shadows wykorzystuje nowe narzędzie Atmos opracowane przez firmę Ubisoft w silniku Anvil do tworzenia pogody.
Atmos pozwala w pełni symulować warunki pogodowe z dynamicznymi chmurami, opadami atmosferycznymi, wiatrem, gromadzeniem się wilgoci, grzmotami i tak dalej. Wszystko to nie tylko wygląda pięknie i efektownie, ale także wpływa na rozgrywkę.
Na przykład podczas burzy lub gęstej mgły NPC będzie trudniej zauważyć obecność gracza z powodu hałasu i ograniczonej widoczności.
Ubisoft podkreślił, że Atmos znacznie upraszcza sam proces tworzenia. Dzięki niemu artyści nie muszą ręcznie majstrować przy chmurach i różnych efektach pogodowych – wystarczy „poprawić kilka parametrów”, a symulacja stworzy „realistycznie wyglądający” krajobraz „w ciągu kilku minut”.
Ubisoft jest bardzo zadowolony z możliwości Atmosa, jednak Shadows nie ujawni jego pełnego potencjału. Firma twierdzi, że przyszłe gry będą wykorzystywać znacznie więcej tego zaawansowanego narzędzia.
Assassin’s Creed Shadows z dwoma bohaterami ukaże się 15 listopada na PC, PlayStation 5 i Xbox Series. Najnowszy zwiastun nadchodzącej nowości był poświęcony różnym częściom Japonii i porom roku.