Polskie studio Space Goblin, założone przez twórców Dying Light i Dead Island, ogłosiło swój debiutancki projekt. Astrobotanica jest opisywana jako relaksująca gra o przetrwaniu w otwartym świecie, osadzona na prehistorycznej Ziemi.
Naszym bohaterem jest świetnie wykształcony botanik z kosmosu o imieniu Xel, który musi ocalić swój gatunek, zbierając nasiona w całej galaktyce, ale rozbija się na plejstoceńskiej Ziemi. Nadal może zbierać cenne rośliny, ale najpierw będzie musiał znaleźć sposób, aby nauczyć się oddychać i przetrwać wśród prymitywnych ludzi i dzikich zwierząt.
Gracze będą musieli nauczyć się, jak właściwie dbać o nieznane kosmicie gatunki roślinności lądowej i jak najlepiej je wykorzystać. Jednocześnie będziemy mogli pomóc Xelowi zadomowić się w jego bazie, a system PRIMAL zapewni bohaterowi unikalny rozwój.
Astrobotanica powinna trafić do Steam Early Access w 2025 roku, gdzie pozostanie tam nie dłużej niż dwa lata. W tym czasie twórcy planują dodać do gry w szczególności tryb kooperacji.