Zapowiedź Rue Valley. Dzień Świstaka w Disco Elysium

acreative
acreative
6 Min Read

Główny bohater Rue Valley otwiera oczy i uświadamia sobie, że Bóg wie gdzie jest i marnuje czas na jakieś bzdury. Dość jest w jego przeszłości mrocznych i smutnych momentów, w teraźniejszości kompletny brak sił i chęci na cokolwiek, a przyszłość… Czy istnieje, czy jest przyszłością?

Gra RPG wydana przez Owlcat Games opowiada historię załamanego i wyczerpanego człowieka, który trafia w pętlę czasu. Teraz ma 47 minut i wieczność, aby dowiedzieć się, co się dzieje i jak przerwać błędne koło.

Któregoś dnia twórcy i wydawca przeprowadzili prezentację Rue Valley i pozwolili nam ocenić nowy produkt. Dzielimy się wrażeniami z gry RPG, która wygląda jak połączenie Disco Elysium, filmu „Dzień świstaka” i nagle komiksu. A to połączenie jest cudowne!

Kiedy Rue Valley stała się znana szerokiej publiczności, tylko leniwi nie porównywali jej z Disco Elysium. Gry fabularne rzeczywiście mają ze sobą wiele wspólnego. Obydwa są izometryczne. W obu grach wszystko opiera się na tekście. Co więcej, znaczna część „dialogów” rozgrywa się w głowie głównego bohatera. Obie gry są bardzo stylowe – choć na różne sposoby.

Jednak nie należy się spodziewać poziomu kreacji ZA/UM po nowym produkcie. Jest znacznie mniejsza i skromniejsza. W bohaterze Rue Valley nie ma dwudziestu umiejętności, z których każdą można potraktować jako odrębną postać. A stopień wpływu nowego produktu na świat nie jest już tak duży – przynajmniej w wersji alfa.

Odgrywanie ról rozpoczyna się od stworzenia osobowości postaci. Dla kogo będziemy grać? Czy nasz bohater będzie wyrazisty czy zimny? Ekstrawertyk czy introwertyk? Działać w oparciu o chwilowe pragnienia czy kalkulacje?.. Podział punktów na samym początku pozwoli Ci ustawić jedynie początkowe wskaźniki postaci. W miarę postępu gry (w zależności od naszych działań i bieżących wydarzeń) bohater może i będzie się zmieniać w tym czy innym kierunku.

Cechy charakteru pozwalają z jednej strony na wykonanie określonych czynności czy wypowiedzenie specjalnych zwrotów w trakcie dialogu. Z drugiej strony te same funkcje mogą zamknąć pewne możliwości.

Przykładowo paranoiczny bohater z pewnością przeczyta cały dokument przed podpisaniem. I będzie zadowolony, że nie dał się oszukać. Jednocześnie paranoja nie pozwoli mu pić wody z kranu wątpliwej jakości.

Dodatkowo cechy osobowości wpływają na myśli pojawiające się w lewym górnym rogu. Oznacza to, że ta sama paranoja nie tylko otwiera dodatkowe możliwości (lub pozbawia wyboru), ale także tworzy tło – aby lepiej zrozumieć obecne uczucia bohatera.

W zależności od poczynań głównego bohatera możemy otrzymać lub usunąć określone stany. Piłem alkohol i stałem się bardziej towarzyski. Weszłam do kałuży i zmoczyłam stopy. Długo stałem na nogach – byłem po prostu zmęczony… Wszystkie te stany mogą dać bohaterowi wzmocnienia i osłabienia, czyli coś przydatnego lub niezbyt dobrego. Na przykład jeden efekt uniemożliwi ci bieganie, a inny otworzy nowe dialogi.

W takim przypadku większość stanów bohatera zostaje zresetowana, gdy cykl czasu rozpoczyna się od nowa. Nasz stan wewnętrzny na początku nowego cyklu może się nie zmieni, ale zmęczone nogi znów odpoczną, a mokre skarpetki będą suche.

W świecie Rue Valley będziemy mogli odwiedzić kilka lokacji i spotkać rozmaite postacie zajmujące się swoimi sprawami. Podczas przejścia gracz będzie mógł przechadzać się po okolicy i poznawać świat, komunikować się, poznawać nowych ludzi… Jednak na początku kolejnego cyklu wszyscy zapomną o bohaterze. I tylko bohater i to z wielkim trudem zachowa pamięć o wydarzeniach, które miały miejsce w pętli czasu.

I to właśnie te wspomnienia skłonią bohatera do zrobienia przynajmniej czegoś. Na początku przeanalizuje to, co wydarzyło się w jego głowie, zamykając oczy w czasie odpoczynku. Ale wtedy rodzą się w nim intencje. Oznacza to cele, które należy osiągnąć, aby móc działać dalej. I teraz bohater wreszcie znajduje motywację do działania.

Znajdując w sobie siłę, będziemy mogli budować teorie, sprawdzać je w praktyce, zmieniać i odkrywać tajemnice, które skrywają Dolina Ryu i jej lokalni mieszkańcy. Grywalna wersja alfa Rue Valley kończy się tutaj, tuż przed zabawą. I sprawia, że ​​chcesz więcej!

Odpowiadając na pytania po prezentacji, twórcy zauważyli również:

Gra jest kompatybilna z Steam Deck; Na Rue Valley nie można przegrać; Nie ma systemu walki ani bitew; Formalnie gra ma jedno zakończenie (czyli Rue Valley kończy się w pewnym momencie), jednak istotne jest to, jaki będzie bohater, gdy dotrze do tego zakończenia, w co będzie wierzył, o czym będzie myślał itp. W Rue Valley jest około 10 lokalizacji, np. motel początkowy; Niektóre postacie będą z czasem przemieszczać się między lokalizacjami.

A tak przy okazji. Każdy może ocenić wersję alfa Rue Valley na platformie Steam. Gra została przetłumaczona na język rosyjski, choć w tekście znajdują się drobne błędy. Ponadto Rue Valley ma częściowy głos dla postaci. Jednocześnie praca aktorów wciąż trwa.

Mam szczerą nadzieję, że nowy produkt znajdzie teraz swoich odbiorców, a to pozwoli twórcom wypuścić fajną grę. Po spotkaniu z „alfa” osobiście zacząłem niecierpliwie czekać na pełną wersję tej zabawnej gry RPG!

Share This Article